%100 Zayıflatan Diyet

1 Kilo Vermek İçin Kaç Kalori Yakmalı?

1 Kilo Kaç Kalori Yaktırır ve Ne Kadar Kaloriye Eşit, Denk Gelir?

Zayıflama döneminde kilo verme için vücut kaç kalori yakarsa 1 kilo verir ve bu yakılan kaloriler kaç kiloya denk geliyor inceleyelim; 1 Kilo Vermek İçin Kaç Kalori Yakmalı?

Kilo, kuşkusuz ki herkes için fazlasıyla problem arz eden bir durumdur. Görsel olarak bir sorun teşkil eden kilonun, asıl farklı hastalıklar açısından tetikleyici olması onu önemli hale getirmektedir. Günümüz şartlarında hazır yemeklere yönelim, fast food tüketiminin çılgınlar gibi olması, hareketsizlik ve dengeli olmayan beslenmeler sonucunda obezite riski oldukça artmış durumdadır. Bu küresel hastalığı engellemenin de en kesin çözümü, yüksek kalorili besinlerden kaçınılması ve spor yapılmasıdır.

1 Kilo Vermek İçin Kaç Kalori Harcamak Gerekir?

1 kilo vermek için ortalama 7000-7500 kalori yakmak gerekir. Buradan da anlaşılacağı üzere 1 kg. zayıflamak 7000 kaloriye denk eşit yapar. 70 kilo olan bir kadının vücudunda bulunan yağlar 110.000 kaloriye, erkeklerde 80.000 kaloriye denk gelmektedir. Şuradan kilo vermek için kalori yazısına bakabilirsiniz.

Bu rakam çok gibi görünse de aslında o kadar yüksek bir kalori değeri değildir. Özellikle yaz aylarının yaklaştığı şu günlerde düzenli yüzme, yürüyüş, koşu, egzersiz yapılırsa hem kilo vermek kolaylaşacaktır, hem de vücut daha çok biçimlenecektir. Yaz kış demeden, kapalı havuzlarda düzenli olarak yüzme imkanı olanlar için, bu spor hem eğlenceli hem de oldukça etkili bir faaliyet olmaktadır. Yüzme ile saatte verilecek kalori miktarı 600’dür.

Yüzmeye vakit ayırmak zor diyenler için çok daha etkili yollar bulunmaktadır. Merdivenlerden koşarak yukarı çıktığınızda saatte 900 kalori vermek işten bile değildir. Tabi ki bu işlemi spor adına yaptığınızda ve uzun süre tekrarladığınızda etkisini göreceksiniz.

Evde kendinize kullanabileceğiniz bir ip bulun ve çocukluğunuza dönün. İşte bu eğlenceli iş, yani ip atlama tamı tamına saatte 780 kaloriye eşittir.

Zayıflamak için Kaç Kalori Yakılmalı:

Karbonhidratlar: 1 gramı 4 kalori

Proteinler: 1 gramı 4 kalori

Yağlar: 1 gramı 9 kaloridir.

Buradan anlaşıldığı üzere, bütün bileşenler oldukça yüksek bir kalori değerini vücuda verse de, içlerinde yağ açık ara öndedir. Dolayısıyla, kilo vermek için kesinlikle yağlar yakılmalı ve yağların vücuda kattığı kaloriler harcanmalıdır. Yukarıda 1 kilonun kaç kaloriye eşit olduğunu vermiştik.

Ani ve gereğinden fazla hızlı şekilde seyreden zayıflama şekillerinde, vücut yağlardan önce diğer bileşenleri parçalamaya çalışır ve bu hiç sağlıklı değildir. Vücutta yer alan ödemler ve karbonhidratlar yakıldığında kilo verilir, ancak çok hızlı şekilde geri alınır. Önemli olan yağların yakılmasıdır.

1 haftada 10 kilo verdiren diyet listesinden uzak durmak gerek. Zayıflayacağım derken sağlığınızdan olmayın.

Bu kadar insan kolayca kilo alırken, kilo vermek için ne yapmalı?

Öncelikle öğüt atlanmamalı ve dengesiz beslenilmemelidir. Her öğün atlandığında bir sonraki öğüne daha aç girildiğinden, düşünülenin aksine daha çok kilo alınmaktadır. Az az ve sık sık yemek yeme yöntemiyle mideyi boş bırakmadığınız için midenizde tokluk hissi oluşacaktır.

Kilo vermek isteyen bir çok insanın kalori kilo hesabı yapmadan açlık derecesinde yemek yemediğini görülmektedir. Ancak bu çok yanlış bir inanıştır. Bu şekilde yapılan durumlarda, kilo vermek isterken daha çok kilo aldığınızı görmek sizleri şaşırtacaktır. Çünkü metabolizmanızı zorladığınızdan dolayı vücutta bir kriz hali olacak ve hormonlar kilo alma metabolizmanızı hızlandıracaktır.

Kilo vermeye çalışırken, birçok kilo kaybını bir anda sağlamaya çalışmayın. Kilo vermek istediğiniz rakamı belirleyin ve bunu aylara ayırın. Bu düşündüğünüz rakamların gerçekçi olması çok önemlidir. Kilo vermek isterken insan psikolojisinin ve moralinin yüksek olması, kilo verme azmini attıracaktır, unutmayın 1 kilo 7000 kaloridir.

Kahvaltı yapmak insanı uzun müddet tok tutar. Ayrıca, kahvaltı edilmediği takdirde vücut metabolizması günün hareketliliğine uyum sağlayamaz, daha yavaş kalacağından kilo kalori yakılmasını yavaşlatır.

Sporla kesinlikle bağlantınızı koparmayın. Ne kadar hareket ederseniz ve diyetinizle birlikte sporu ihmal etmezseniz, o derece sağlıklı kilo vermek mümkün olacaktır. Dolayısıyla daha kısa sürede istediğiniz sonuçlara ulaşmak kolaylaşacaktır. Ayrıca kilo verirken spor yapmak sarkmaları önlemektedir. Böylelikle verilen kilolardan geriye bozulan değil, aksine kendini toparlayan ve çok güzel bir beden kalacaktır.

hurma diyeti 1 kilo kaç kalori 1 Kilo Vermek İçin Kaç Kalori Yakmalı? hurma diyeti

  • Site Yorum

97 adet yorum var.

  1. Tansu dedi ki:

    Ben 1.58 boyundayım kilom 63 yaşım 19 öğünlerde ekmek yemiyorum öğlen yemek yemiyorum akşam az yiyorum iştahım yok o yüzden fazla yemiyorum ama kilomda bir değişiklik yok hep aynıyımzayıflamak için ne yapmalıyım birde stres çok

  2. Aleyna dedi ki:

    Ben onaltı yaşındayım 3 hafta önce 67 kilodaydim ve 3 haftadır diyet yapıyorum suansa 60 kiloyum ve hedefim 55 altına düşmek boyun bir 66

  3. cebrail dedi ki:

    Bende kilo almak istiyorum ne yapmaliyim

  4. ada dedi ki:

    Gunde 3 bin kalori yakin asla ekmek yemeyin ve sekersiz cay icin en iyi kilo verme yontemi yemegi cik kacirinca da taze domatesi rendeleyin suyuna karabiber atin bir ayda 7 kilo verirsiniz

  5. Rabia dedi ki:

    79 kiloyum 152 boyum kaç kilo vermem lazım fazla eğzersiz yapamıyorum bel fıtığı ameliyatı oldum yürüyüş yeterli mi lütfen yazın cevabı

  6. mehmet dedi ki:

    Ben 16 yasındayım boyum 1.70 kilom 50 kilo almam gerekiyor vücut geliştirme salonuna gidiyorum fakat kilo alamadigim icin bir faydasi yok kilo almak icin ne yapabilirim

  7. Jöhler geldi dedi ki:

    Arkadaşlar herkese merhaba ben haftaya perşembe ankaraya harp okulu için mükajata gitcem ancak 2 3 kilo fazlam var pazartesiden beri hergün spora gidiyom 500 600 kalori yajıyom bol bol ip atlıyom sabah bide akşam yoğurt ciya tohumu ile ögkende ekmeksiz yersem iki uç dilim kepek yemek yiyyorım 2 3 litre su içiyorum çalılıyorum ayrıyetten başka napmanam gerekiyor verebilir miyim acillll

  8. Büşra dedi ki:

    Merhaba ben 1.63 boyundayım kılom100 kg ben spora gıdıyorum 10gun falan oldu ve gunde cok kalori yakıyorum merak ettigim su 900kalorıden sonra 1kg mu gelıyo 900 kalorıden fazla yakıyorum zararlı bılıyorum ama yakıyorum 900kalorıden. Sonra 1kg mu geliyo onu ogrenmek ıstıyorum beslemmemde sabahları layt peynir tam buğday ekmeği 4zeytin 2kuru kayısı ve yesıl cay 12cıkmıyorm sporuma gıdıyorum ve 3 cıkıyorum layt bıskuvı yiyorum aksamları ızgara veyatta corba yogurt salata 7den sonra hıc bısey yemiyorum bol su tüketiyorum beslenmemde boyle ve 900kalorıden sonra 1kg mu gelıyo oluyo onu merak edıyorum

  9. Tufan dedi ki:

    Bu arada 65 kilo 168 boyum vardı simdi 60 kiloyum. 56 olup o rakamı koruyacağım. Çoğu insan sende de kilo mu var diyordu ancak şimdi çok fit gözüküyorsun diyorlar.

  10. Tufan dedi ki:

    2 aydır 1500 kaloriyi geçmiyorum ve haftada 3 gün evde spor ( şınav, mekik, plank, alt karın kası hareketleri,vakum tekniği ) yapıyorum. Haftada 2 gün yüzüyorum. Günde 2150 ml su içiyorum. 3 ayda 5 kilo erdim ve vücudum toplandı. Belim inanılmaz derecede inceldi. Şimdi birde bu sporlara squat ekleyeceğim. % 50 karbonhidrat % 20 yağ ve %30 protein rakamını da tutturmaya çalışıyorum.

  11. Taktik maktik yok bambambam dedi ki:

    Hocam ben 1.5 ayda 100 kilodan 80 kiloya düstüm haftada 4 gün 2.5’er saat spor yapıyodum.yemek konusunada gelince herkes diyor yemek yemeden kilo verilmez.ben hiç birsey yemiyodum sabah aksam yemek yok öglen bir tane cikolata bide 200ml ayran icerdim.24 gun calısarak 20 kilo verdim.saglıgı filan gec hiç bir bok oldugu yok.zaten spor yapınca yemek yiyesin bile gelmiyor.diyecegim oki önce inanacaksin kardesim.spor salonunda millet hocaya gitmez bana gelirdi nasıl kilo veriyon diye.benim yaptıgım gibi yap gör bak nasıl kilo veriyosun 🙂

  12. Aslı dedi ki:

    Ben 14 yaşındayım 1 ay kadar sonra hem mezuniyet balom var hemde kardeşimin cemiyeti var ve bi tulum lazım çok beğenerek ama basen bacak ve basenimin biraz üstünde bir kilom var bana yardımcı olabilir misiniz? 71 kiloyum 1 72 boyum var.

  13. rabia dedi ki:

    Ben 1.55 boyundayım 51 kiloydum 53 olmuşum ama 48 olmak istiyorum bana da yardımcı olabilir misiniz?

  14. İbrahim dedi ki:

    Merhaba ben 89 kiloyum acilen 14 kilo vermem gerekli haftada 5 gün spor yapiyorum 40 dk koşu bandında koşuyorum ve 1,5 2 saati bulan feetnes yapiyorum bana lütfen cok acil diyet programı verirmisiniz 1 aydır böyleyim cok az yiyorum ama kilo veremiyorum…

  15. Ebru dedi ki:

    Hurma yoğurt diyetini bende deneyeceğim yaklaşık 1 aydır diyetteyim sadece 1 kilo verebildim şeker.tuz.ekmek.yağ.hamur işleri yemiyorum. 3gundur hergün 1 saat yürüyüş yapıyorum bu kilolardan kurtulmam gerek boy 1.55 kilo 68 birşey daha sormak istiyorum.günlük 21 hurma kaç kalori yapar ve nekadar kalori yakmamiz gerek gün içinde hurma tatlı olduğu için daha fazla kilo almaktan korkuyorum inşaallah bu diyet sayesinde kilo verebilirim ?

    • admin dedi ki:

      merak etmeyin kilo verirsiniz, yazdıklarımızın dışında birşey yapmayın ve 1 saatlik yürüyüşünüzü devam ettirin spor yapmaya devam edin ve sonucu görün..
      68 kiloyu buraya not alıyoruz ve günlük olarak sonucunuzu merakla bekliyıryz. 🙂

  16. Ali dedi ki:

    Arkadaşlar 3 ayda 17 kg verdim 124 den 117 ye düştüm reklam gibi olacak ama….
    (Yorumunuzun devamını sildi reklam içeriyor çünkü..!
    ali bey reklam yeri değil burası, reklam vermek istiyorsanız iletişim sayfamızdan yazabilirsiniz..)

  17. Cengiz ucar dedi ki:

    1644 kalori vermem gerekiyor kaç kilo yapar acaba teller.

  18. Anna dedi ki:

    Salam, men 171 boyundayam, chekim ise 54 -dur sadece 2-3 kilo vermek isteyirem ne ede bilerem? 17 yasindayam

  19. irem dedi ki:

    ben diyetisyene gittim 53 kiloyum yaşım 14 birkaç kilo fazlam varmış bana program verdi ama mesela yemek yediğimde içinde yağ oluyor fazlaca atıyorum fasulye yemeği onun içindeki su gibi olanlar onları yemeli miyim teşekkürler cevaplarsanız sevinirim

  20. Şeymanur dedi ki:

    Merhaba 21 yaşındayım 1.55 boyum var ve 58 kiloyum basenlerim den rahatsız oluyrm nasıl bir diyet yapmalıyım ve kaç kilo olmalıyım…Hedefim 45

  21. Tuğçe dedi ki:

    Cok cabuk kilo alip veriyorum biraz dikkat etmesem hemen şişiyorum. Ekmekle gazli iceceklerle pek aram yok ev hanımıyım hareket halindeyim surekli ama tam olarak nerde yanlis yaptığımı bilemiyorum bana önerebileceğiniz bisey varmi

  22. Feride dedi ki:

    Ben 14 yaşındayım 58 kiloyum 1.58 boyum var ve 50 kilo olmak istiyorum okul haricinde evden çok fazla çıkmıyorum nasıl kilo verebilirim cevaplarsanız sevinirim

    • Sena dedi ki:

      Merhaba feride aynı durumda bende oldum boyumuz ve kilomuz da aynıydı bende kışın öyleydim ve ekmeği şekeri kızartmayı falan bıraktım yağ gereken yemeklerde de ya tereyağı ya da zeytinyağı kullandım çok az bide bol bol su içtim günde 1 – 2 saat yürüdüm koştum şuan 50 kiloyum 58 dim bende hatta bi ara 61 oldum

    • Merve Cansu dedi ki:

      Arkadaşlar zayıflamak istiyorsanız öncelikle tatlı hamur işi şeyleri bırakmalısınız. Spor yapmak en etkili zayıflama şeklidir. Spor yapmaya zamanınız yoksa gün içinde daha hareketli olmaya çalışın. Pedometre satın alabilirsiniz bu alet sizi yürümeye teşvik edebilir:)))

      • admin dedi ki:

        önerileriniz için teşekkürler. Pedometre almak yerine artık herkesin akıllı telefonu var direk uygulama indirip yürüyüş vs. tüm herşeylerini hesaplayabilirler 🙂

    • admin dedi ki:

      Hurma diyetini deneyebilirsiniz. hurma diyeti için tıklayın

  23. zehra dedi ki:

    Merhabe ben yeni dogu yaptim bilirsiniz dogumdan sonra kilolar dert. Evde spor bisikletim var ayriyeten evde spor harakrtleride yapiyorum ama mecburen yememden kisamiyorum emzirdigim icin bana bi yardirci olurmusunuz yemek konususnda ne yapmam gerek

  24. Figen dedi ki:

    1.53 boyunda 43 kiloyum. Eskiden kiloluydum. 3 aydir kendime zaman ayirdim. Her gun spor yapiyorum ve 10bin adim orta tempoda yapiyorum. Basenliydim. Cok az kaldi. Yemekle aram yoktur zaten. Abur cuburlar beni mahvetmisti. Kafada bitiyor dogru. En buyuk yanlis; hemen kilo vermek istemek. Agir agir ve vucudu hazirlayarak yapmak mantikli. 3 ayda 6 kilo verdim. Bu kadar enerji ve harekete az mi; belki evet. Fakat 6 kilo vermis gibi durmuyorum. 49 kilo iken 55 57 gibi duruyordum. Jillian Micheals 30 day shred yapabilen yapsin. Her gun 30 dakika ayirmak zor degil. Seker ve tuzu azaltin; vucudunuzu sisirmesin. Benden bu kadar. 🙂

  25. BÜŞRA dedi ki:

    merhaba ben 73 kioym boyum 159cm ygs ye calısırken 63 ten 73 e çıktım sizce kac klo olmalıyım

    • admin dedi ki:

      60-65 arası idealdir sizin için ama ygs sonrası üniversitede kilo fln normale döner merak etmeniz ama yinede yemenize dikakt edin 🙂

  26. Ayşe dedi ki:

    Diyetteyim bende benim biraz göbek ve basen kalça var bende iç bacak falan anlayacağınız alt bölgemi nasıl eritebilirim

    • Figen dedi ki:

      Ayse Hanim, kesinlikle yuruyus. Ama agir degil, orta tempo yuruyus. 1 ay deneyin; 10bin adim uygulayin mesela. Farki goreceksiniz. Baslamadan once olcun basen bolgenizi. 1 ay sonra tekrar olcun. Squat yapabiliyorsaniz; guzel toparlar.

    • admin dedi ki:

      burdaki yazılarımızı https://xn--zayflama-vkb.net/?s=g%C3%B6bek detaylı inceleyerek göbek basen eritebilirisniz.

    • Pars dedi ki:

      En etkili zayıflama (denendi ve onaylandı) koşu. Koşmak mükemmel biçimde yağ yakıyor. Bacak kasları en büyük kas grubu, bu yüzden de en çok enerji burada harcanıyor, koşu bu yüzden çok etkili.

  27. Melek dedi ki:

    Ben aslında zayıfım sadece azıcık göbeğim var acaba nasıl eritebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim

  28. Murat dedi ki:

    Mrb arkadaşlar ben adanadan murat benim kilom 105 iki haftadir haftada 4 gün olarak spora gidiyorum bana güçlü bir diyet listesi yazabilurmisiniz…

  29. Mehmet dedi ki:

    Ben profesyonel hocadan ders alıyorum kendisi abim gibidir 1 haftada 5 kilo verdim ama ilk önce kafada bitirmek gerekiyo karbonhidrattan uzak durucaksın şeker tuz vs kullanmicaksın hergün düzenli olarak sporunu yapıcaksın kilo veremiyorum die bişey yok sürekli yemek yersen tabi kilo veremezsin saat 6dab sonra yemek yemiceksin saglam bi diyetle bak bakalım nasıl kilo veriyosun kilo vermek isteyen arkadaşlar bana ulaşabilirler..

  30. Mehmet dedi ki:

    Okudum yaziyi admin ama baska onerebilecegin birseyler varmi peki

  31. Adnan dedi ki:

    Ben 150 kilodan 120 ye indim 9 yada 10 ayda toplam 30 kilo verdim ve boyum 1.73 daha 15 yasindayim iyi bir spor yapiyom ve diyetisyene gidiyom ve halada veriyorum.

  32. Mehmet dedi ki:

    Ben 118 kiloyum daha yeni diyete başladım haftada 4 gun dershanem var ve gunde 7 km fln yuruyorum ama iki haftadir diyet yapiyorum sizce kilo verme şeklim nasıl olur boyumda 1 83 simdiden tesekkurler

  33. ferdane dedi ki:

    bencede öğlen sadece yoğurt yemek çoooooook yanlış kara

    • Eda dedi ki:

      Ben doktorla zayifliyorum akupuntura gidiyorum aynı diyet vede hiç ekmek yok 17 kg verdim halen de devam yani öğünün önemi yok

  34. Diloşşşş dedi ki:

    Zatıflamak istiyorum ama olmuyor

    • Soner dedi ki:

      1.83 boy 104kg da 31 yaşındayım hiç yemek ayırt etmem yerim çok fazla kilo aldığımı hissettim yaşam kalitem düştü geçmişte zaman zaman spor yaptım ve tekrar başladım ekmeği şekeri çerez çikolata soslu iştah açan herseyi sildim kafamdan günde ortalama 1.000 kalori alarak aksamlarida disiplinli düzenli sporla 3 ayda 20 kg verdim hedefim 30 vermek ve bir önemli konu kiloyu verdikten sonra korumak bence en önemli dikkat edilmesi gereken budur

    • 30 kilo verdim dedi ki:

      Kilo veremiyorum diye bisey yok canim oncelikle ilk adim zihnini buna hazirla ve nicin kilo vermek istedgni bi kagida yaz. Ardindan sana bi diyet listesi vereyim 3 ayda 20 kiloya kadar gider.

      SABAH: uyanir uyanmaz bi su bardagi sicak limonlu su ic ardindan bir haslanmis yumurta yarim domates yarim salatalik yarim avuc maydanoz uc zeytin bas parmagi kadar peynir bir dilim kepek ekmegi bi bardak acik sekersiz cay

      Ogle: bir kase yogurt kucuk ama

      Aksam: bir kase corba
      Yarim kase salata
      Birgun et birgun balik birgun tavuk birgun de sebze yemegine ayir ama yemegn 100 grmi asmasin: )

      Zayiflama kurum de
      Gunduz 16:00 bir su bardagi sicak sut yarim cay kasigi tarcin aksam da 22:00 de ayni sutten ic en az 20 dakika spor ve 3lt su.
      TARCINLI SUT TOK TUTAR TATLI KRIZINI ONLER VE ZAYIFLATIR BENDEN BU KADAR: )

Bir yorum bırak

  • ÇOK OKUNAN
  • YENİ
  • YORUM
yorum ikonu
2017-10-16 13:36:26
yorum ikonu
2017-10-14 10:31:09
yorum ikonu
2017-10-13 22:12:05
yorum ikonu
2017-10-11 16:51:41
yorum ikonu
2017-10-10 18:25:06